Dry needling är en behandlingsform som används för att effektivt komma djupt in I muskulaturen och behandla de områden som inte går att nå med händerna.

Myofasciell smärta/ tripggerpunkter utgörs av spända muskelsträngar som orsakar local och/ eller utstrålande smärta till ett specifikt område som är karaktäristiskt för triggerpunkten. Dessa kan snabbt och säkert behandlas med hjälp av dry needling. När man träffar en triggerpunkt får man en så kallad “local twitch response” som är en snabb sammandragning av myofibrillerna och därefter blir muskeln helt avslappnad.

Det tar ca 10-20 min att behandla med Dry needling. Det tillkommer tid för undersökning och utvärdering. Varje punkt kan behandlas allt från några sekunder upp till 30-60 sekunder. De flesta tillstånd bör behandlas mellan 2-4 gånger där det sedan tillkommer uppföljning efter någon eller några veckor.

Vilka tillstånd kan behandlas?
• Muskelsmärta
• Huvudvärk
• Ländryggssmärta
• Akuta ryggskott
• Nackspärr
• Karpaltunnelsyndrom
• Tennis- och golfarmbåge
• Benhinneinflammation
• Smärta ut i armarna
• Hälsporre/ plantarfasciit
• Piriformissyndrom
• Ishias
• Knäsmärtor
• Muskelbristningar
• Skuldersmärta
• Med flera…

Stäng meny

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng